So-Fit Sports Center

The place to be voor groepslessen

De begeleiding van al onze cursussen gebeurt op een professionele manier door bekwaam personeel om u op die manier kwaliteit en veiligheid te bieden. Er wordt gebruik gemaakt van zorgvuldig uitgekozen materiaal zoals steps, matjes, mini-trampolines, Schwinn cycling fietsen, ...

Ook de zaal is voor u professioneel uitgerust! Spiegels zorgen ervoor dat de instructeur/trice u goed kan zien om zo de begeleiding optimaal te laten verlopen. Op die manier kunt u ook uzelf controleren in de spiegels. Een "zweefvloer" zorgt ervoor dat schadelijke belasting op uw lichaam vermeden wordt. Train nooit op een betonnen vloer of op matten !!! Wij gebruiken een goede muziekinstallatie en headset (microfoon), zodat u de instructeur/trice goed begrijpt en u kunt laten meeslepen op de beats.

SOPHIE DECOUTERE

Kinesitherapeute van opleiding. Volgde in 1993 de internationale "Teacher Training Course" met succes. Volgde verschillende specialisatiecursussen. Reeds  jaren bezig als intensief aerobicintructrice en is erkend lid van FFA, EFAA en FROS. Vormt zich constant bij door nationale en internationale conventies en masterclasses te volgen.

DE GRYSE OLIVIER

Volgde met succes de “Power Cycling” & "Schwinn Cycling cource". Uitleg rond lessen en inschrijvingen kunnen via Olivier. Hij staat in voor heel wat organisatorische zaken en administratie en is tevens Power Cycling  & Schwinn Cycling Instructor.

SO-FIT TIPS

Draag altijd schoeisel. Train nooit op blote voeten, want dit is zeer schadelijk voor uw gewrichten. Draag geen lichte turnslofjes, maar een zwaardere sportschoen. Gebruik deze schoenen enkel om binnen te sporten en trek ze pas aan in het centrum (indien  uw zolen zwarte strepen nalaten op het parket, gelieve dan andere sportschoenen te gebruiken). Zorg ervoor dat u altijd een handdoek bij hebt.
Geef de voorkeur aan strakke, maar gemakkelijke kledij. Op die manier kan de lesgeefster indien nodig uw lichaamshouding corrigeren.
Elke les begint met een goede opwarming, zodat uw lichaam voorbereid wordt op het zwaardere werk. Wees op tijd en mis deze noodzakelijke opwarming niet !!!
Na het aerobicsgedeelte volgt een cooldown, een spierversterkend gedeelte met daarop aansluitend stretching. Dit is nodig om het lichaam te laten recupereren. Verlaat daarom de les nooit vroeger !!!
De leuze "no pain, no gain"  is voorbijgestreefd. Bij een goede les mag u geen pijn voelen of totaal uitgeput zijn: "no pain, just gain"
Problemen?  Spreek erover. Heeft u kleine ongemakken, een kleine blessure of bent u zwanger, meldt dit dan aan de lesgeefster.
Tijdens een les verliest u veel vocht. Voldoende drinken is de boodschap! Drink daarom vóór, tijdens en na de les.

Frisdranken, water & gespecialiseerde sportdranken zijn verkrijgbaar in de bar.

De Vlaamse ziekenfondsen voorzien een tussenkomst voor het inschrijvingsgeld bij een sportclub. Afhankelijk van het ziekenfonds loopt dit bedrag op tot €15 per persoon.